Panna Cotta

Fick genom smartson pröva denna produkt. En färdigblandning av pannacotta. Ska vara äkta italiensk dessert.
Man blandar ut pulvret med 5dl grädde eller 2,5dl grädde och 2,5dl mjölk. Sen kokar man upp det och efter det kokar det i två minuter på svag värme.

Så vad tyckte jag då? För mig innebär sånna här köp att det ska vara enkelt. Att köpa färdiga produkter ska förenkla en massa, men när jag satte igång för att göra den här så kände jag bara "men det blir ju typ samma sak som när man gör egen utan gelatinbladsproceduren". Pannacotta är en rätt enkel grej att göra så nä, just den här kändes inte som att det blev enklare. Har även provat tiramisun från kockens desserter och den var en helt annan sak, sparade mycket tid tyckte jag och förenklade en hel del. Det saknade jag hos den här.
 
Smaken var ganska snarlik en egengjord pannacotta så där var det ändå bra. Samma sak med konsistensen. Karamellsåsen var väl i sötaste laget, men det är egentligen bara en småsak. 
 
Jag kommer nog inte att köpa just pannacotta igen, men tiramisun kanske kommer få följa med hem.
Kockens desserter verkar inte så dåliga sådär, men ibland blir det nog inte som man tänker.. =)
 
Tjing så länge!!! =)
 
sandra - mamma till niklas & nora
2013-02-12 @ 12:14:53
URL: http://www.mammansandra.blogg.se

Låter helt klart värd att testa iaf :)

Ha en fortsatt bra dag!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0