Sorg i hjärtat =(

Usch.. ogillar min rubrik, men det är verkligen så jag känner. Varför?
 
Jo... min farmor har efter 40 år i samma lgh, flyttat, till ett äldreboende. Visst, sjävla grejen att hon har flyttat är jättebra för henne, hon kommer till ett ställe där nån kan hjälpa henne när helst hon behöver det. 
Problemet är att vi nu har fått rensa hennes lgh, vilket är hela mitt liv. Hon och farfar har ju bott där hela mitt liv (jag är 32 om en månad) så för mig är det bara deras lgh. Sååå mycket saker dom hade och farmor hade inte kastat nånting efter farfar förutom hans säng. 
 
I ett skåp hittade jag t.ex. bingolotter i mängder, farfar sålde ju bingolotter för HAIS. Massor hittade jag... Typ från starten t.o.m.... jättekul.. =P Räkningar från 90-talet. Massa grejer som farfar säkert tyckte va bra att ha, men en annan har ingen aning om vad det var för nåt... för att inte tala om alla grejer han hade hemma för att laga... det som var trasigt där hemma va dessutom lagat med tejp i massor... vanlig tejp, frystejp, svart tejp, silvertejp! Jättekul, men det var min farfar det. Tänk er 40 år i samma lgh, hur mycket skit man samlar på sig! =)
 
Det som ingen av oss ville ha eller kunde ta ringde jag till Erikshjälpen som kom och hämtade massa. Porslin, tavlor, möbler. Dom har två butiker i Sthlm. Spånga och Vårby. 
 
Hur som helst så har vi nu, efter 40 år, sagt upp den lgh som pappa flyttade hemifrån från. På torsdag (kanske helgen oxå) är det sista dagen den är i vår ägo. Med sorg i hjärtat och gråten i halsen.. =/ Tur att farmor mår bra i alla fall.
 
Till nåt roligare. Jag skrev ju sist att jag skulle sätta ut lite bilder från Rhodos där vi var på typ bröllopsresa i september... Underbart hotell som jag verkligen kan rekommendera om man ska till ett all inclusive. Atlantic Aegean Park heter det! Vi stannade på hotellet och badade typ hela dagarna, jag gillar när man inte behöver dra med sig massa sand hem så för mig var det bara bra. Det var bara en dag som vi inte stannade där, då hyrde vi en bil och åkte lite till olika ställen, shoppade lite och så. =) Här kommer lite bilder! =)
 
 
Det var några bilder i alla fall... usch va jag vill ha tillbax min färg, man får ju sååå mycket bättre självförtroende och når sååå mycket bättre av solen! Hoppas det snart blir vår för nu e jag trött på det här med vinter, snö och minusgrader. Nu vill jag ha vår! =) 

Måste gå, dax för dusch för killarna. Imorgon är det jobb och dagis som vanligt.
 
Tjing så länge!!! =)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0