Underbar resa och 5 ÅR!!! =)

Då va ja tillbax från Filippinerna då... Eller... vi kom ju hem i söndags kväll så vi har väl varit hemma några dagar, men ja har inte orkat skriva nåt här ännu... Trött som F*N... jetlagen sätter spår... Va i.o.f.s värre när vi kom ner till Filippinerna, men d tar ju ett tag att återanpassa sig och så... tur att ja har jobbat morgon dom här två dagarna och e ledig imorgon eftersom dom e 7 timmar före... nu när klockan e 19,30 snart så e den alltså 2,30 på torsdagsmorgonen alltså! =) Kanske inte e så konstigt att ja e trött då...

Cibba och ja åkte ju ner på annandagens morgon. Mamma och pappa kom och hämta oss och körde oss till Arlanda klockan 4,30 på morgonen. Från Arlanda åkte vi klockan 7 till London där ja träffa en gammal skolkamrat och arbetskamrat som skulle till Thailand.. lite kul faktiskt för ja hade suttit och tänkt på honom lite flyktigt sådär några dagar innan och när han stod framför mig så kände ja inte igen honom förrän han sa sitt namn... eller.. ja kände igen honom, men ja kunde inte riktigt placera honom innan namnet... men sen skämdes ja lite för att ja inte riktigt visste vem han var.. =) *hihi*
Från London åkte vi vidare till HongKong.. en resa på runt 10 timmar... shit va jobbigt d var.. efter d så gick nästa plan vidare till Manila.. då vi landade hade vi rest i 24 timmar nästan.. utan att sova så mycket, så vi var skittrötta när Cibbas morbror kom och hämtade oss på flygplatsen efter att ha stått i imigrationskön i över en timma... Ja somna nästan omgående i bilen... Från flygplatsen åkte vi 2 timmar nästan till Cibbas mormors hus där vi spenderade natten..

Dagen efter åkte vi till Boracay.. Den ön har en underbar strand som kallas "White Beach".. Den har blivit utnämnd till världens vackraste strand flera gånger, sist ja såg nåtom d så låg den i.o.f.s "bara" 4:a... men ja förstår varför den hamnar på den listan.. underbar!! =)
2 kort:

När vi sen skulle hemåt så fick vi en del problem... Färjan som vi skulle ta från ett annat ställe skulle gå klockan 20, men eftersom den var överfull redan så hade den gått klockan 18, viklet betydde att vi fick vänta till klockan 4 på morgonen för att komma hemåt. Resan till Boracay tog runt 12 timmar me bil och båt... resan tillbax tog runt 23 med all väntan... dom e verkligen skitdåliga me tider där nere!

Nyårsafton spenderades me hans mormor och släkt... för mig spelade d ingen roll var nyår eller så spenderas, bara ja e me min älskade plutt... D var dock en annorlunda uplevelse.. grannarna hade skjutvapen, pistoler och så, och sköt salut flera ggr.. läskigt värre... =S På nyårsdagen va d typ reunion bara för att både Cibba och hans bror var där nere samtidigt och bägge fyllt typ jämnt... runt 100 pers dök upp... och d var alltså släkt... på hans mammas sida e släkten hur stor som helst... hans mormor bara har nio barn... sen har hon typ sju syskon... sen alla deras barn, alla Cibbas kusiner osv osv... Har aldrig sett så stor släktträff förut,.. hehe.. =)

Åkte dagen efter d över till en annan ö.. Puerto Galera heter stället... där bodde vi i ett mysigt hotell... Cibbas och hans brors kompis föräldrar äger stället så d var u massa fördelar och rabatter, gratis grejer m.m Vi snorkla, åkte ut till andra stränder me båt, bada, sola och gick på hotellets spa.. såååå billigt!!! =) Helkroppsmassage för 300 pesos... vilket e runt 50:-... ansiktsbehandling för 700 pesos... runt 120:-... och fotbehandling för 600 pesos... runt 100:- Fatta hur dyrt d e i Sverige... =S Varför lixom???
Bild

Vi åkte från den ön den 6:e och dagen efter till HongKong... Wow.. vilken stad.. och vilken flygplats... Största i världen tror ja att den e! Hur höga byggnader som helst och hur mycket affärer som helst.. vet inte hur mycket shoppande d blev, men om man räknar me Manila oxå, där vi shoppade som galningar oxå så köpte ja 8 väskor t.ex... för mindre än 1000:- =) Har några att välja på nu... och d var bara väskorna som sagt.. sen alla kläder, skor, saker... m.m. Vi tog i alla fall en guidad tur i HK vilket var helt oki...
Problemet kom när vi skulle tillbax till Manila sen eftersom vi hade några dagar kvar innan hemresan sen... Cibbas brors pass gick ut den 4:e juni, vilket var mindre än sex månader... d tillät tydligen inte filippinska migratonslagar när man har utländskt pass. Så vi, eller rättare sagt Cibba och hans bror, höll inte på att komma från HK, till slut fick d flygbolag ringa till lygplatsen och se till att dom till slut släppte iväg oss på vårt eget ansvar.. när vi sen kom till Filippinerna så brydde dom sig inte ens... Passet kunde lika bra varit ogiltig.. så kändes d... usch va jobbigt d blev, men dom kom me flyget till slut, som ändå var tre timmar försenat... =S

De tre sista dagarna spenderades i Manila och Lipa... SHOPPING!!!!!! =) Så himla kul...

Sen va d dax för flygresan hem... planet gick tidigt på söndagmorgonen... 23,30 på lördag kväll svensk tid.. 6,30 fiippinsk. Först till HK igen såklart... Sen 13 timmar till London och sen skulle vi från London till Arlanda.. värsta flygningen ja har varit me om.. Kastvindar efter kastvindar... planet gungade mer än en båt på ett stormigt hav kändes d som... och ja va hur säker som helst på att d skulle att störta, vi skulle inte överleva... men d gjorde vi... sa till Cibba att ja vill aldrig mer flyga! Kommer säkert att göra d, men just då kändes d som om ja aldrig ville d igen.. =S

Allt som allt så har vi i alla fall haft d hur bra som helst... ja kan verkligen rekommendera Filippinerna om man åker ut på öarna, Manila e bara shopping som gäller, finns inte så mycket att se och trafiken e förävligt, folk kör hur som helst överallt! Filer finns inte där...

Dagen efter vi kom hem, den 14/1 2008 firade ja och Cibba 5 år tillsammans... för varje dag som går så älskar ja honom mer och för varje dag som går så växer vi tillsammans. Ser fram emot en framtid me dig älskling... du betyder så himla mycket för mig... ♥LOVE YOU♥

Måste gå och duscha nu och sen fundera på sovning och så.. e så himla trött... Lägger in mer bilder nån annan dag...

Avslutar me en låt som ja fastnat för.. visserligen en cover, men ja gillar den ganska mycket.. kanske för att alla tre e så himla söta tillsammans sådär.. Mattias e ju så söt... hihi.. =)