LoppiEvent Vårpepp

Förra lördagen (25/4) begav jag mig själv in till stan för att gå på ännu ett LoppiEvent. Tog pendeln och numera tar det 50 minuter till t-centralen, som förut tog 12 minuter när vi bodde i Spånga. Det kan vara det jag saknar, närheten till det mesta, men å andra sidan bor vi bättre och lugnare så... Dessutom, hur ofta var jag i stan förut? 
 
Den här gången hölls eventet på Clarion Sign på Norra Bantorget. Jag som alltid har problem att hitta till ställen hade ställt in GPS:n på telefonen... haha! :)
När jag gick förbi Burger King ser jag Johanna, som jag träffat på alla de andra eventen jag varit på, och hennes vän Claudia. Sen mötte vi upp Ingela, som var 42 veckor gravid då, och sen hängde jag med dom under eventet.  
 
Fotograf: Petra Kyllerman @kyllerfoto                

Här är vi vid obligatoriska förstafotograferingen. Den där koftan/boleron ska jag kanske inte använda knäppt igen... ser ju gigantisk ut på den här bilden... Haha! =) 
 
Väl där inne så var det lite modevisning och berättande om vad de olika företagen som var där som utställare står för och gör.
Här är det trygghansa som är på scen och pratar vattensäkerhet.
 fotograf: Petra Kyllerman @kyllerfoto
Modevisning från Me&I:
 fotograf: Petra Kyllerman @kyllerfoto
 

Och så berättade loppigrundaren Charlotta om loppishopping som är en sida du bör gå genom när du shoppar på nätet. Man får poäng som man sen kan omvandla till presentkort och kan handla mer för. Gå in och kolla vet jag. 
 
Även Lovisa "Lofsan" Sandström, som ni säkert sett på tv4. Köpte hennes bok "Stora löparboken för kvinnor" som jag ser som väldigt bra för mig. Kolla in den och köp den t.ex här. Hon har skrivit den med Jessica Almenäs och i den finns olika scheman som gör att man kan lyckas med 5km, 10km, 21km och 42km löpning.
 
Efter den timmen som vi satt och lyssnade på de olika företagen så blev det lite lunch från Panini och lite dricka. Sen gick vi runt och kollade lite på de olika företagen bl.a me&I, caseapp, lloyds apotek, ellos (som vi fick 500:- av om vi gick med i loppishopping den dagen, vilket jag självklart gjorde! Tack Ellos!!! =) ) och trygghansa där jag tog den här bilden som trygghansaängeln: 
 
 
Även mumin och tallinksilja var där:
 
Med oss hem när det var slut vid 13-tiden ca fick vi en ganska välfylld goodiebag. 
fotograf: Petra Kyllerman @kyllermanfoto
Sen fick man även med sig en hel del från utställarna oxå men tyvärr så har jag råkat radera alla utom tre bilder så det var tur att fotograf Petra Kyllerman (kyllerfoto) fanns på plats så man kunde göra ett inlägg ändå. Sen kan ni alltid gå in på min instagram, där finns mer bilder (marieljoh). Tryck på instagramknappen under min presentationsbild.  =)
 
Tack för ännu ett superroligt event Loppi. Hoppas på många många fler!! =) 

Tjing så länge!!! =) 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0